A regisztrált ügyfél elektronikus adatközlést végez Ügyfélportálján keresztül, definiálva biztosítási igényét és megadva a biztosítók részére az ajánlatok leadásának határidejét. Az adatközlés sablonizált formátumban történik. A meghatározott igény a biztosításlicit szerverén keresztül megjelenik a biztosítók portálján.
A biztosítók a beérkezett igényre elkészített díjajánlatokat és a hozzájuk tartozó feltételszövegeket feltöltik a rendszerbe a Biztosítóportáljukon keresztül. A feltöltött ajánlatok a biztosításlicit szerverén tárolódnak. A biztosítók azonosíthatatlan módon látják portáljukon a többi biztosító által adott díjat és azt, hogy jelenleg hol állnak a licitben. A megadott licithatáridő végéig saját díját tetszőleges alkalommal módosíthatja egy biztosító az árlejtéses licitnek megfelelően.
Az Ügyfélportálon keresztül - szintén biztosítói név nélkül - grafikusan is végig követhető az árlejtéses licit függvényében a díjak változása és a résztvevők száma.
A licit lezárását követően az Ügyfélportálon megjelennek és megtekinthetők a díjak számadatain kívül a biztosítók ajánlati dokumentumai és feltételszövegei. A kiválasztott ajánlatot megjelölve az azt készítő biztosító tájékoztatást kap, hogy a szerződés létrejöttéhez szükséges lépéseket megtegye portálján és az ehhez szükséges adatokat, nyomtatványokat feltöltse a rendszerbe.
Egy lezárt – kötvényesítésig eljutott – ügy adatai és nyomtatványai archiváltan elérhetőek az Ügyfélportálról a későbbiekben is.
A rendszer üzemeltetője saját portálfelületén követi, ellenőrzi az ügyintézés folyamatait.
A biztosítók a beérkezett igényre elkészített díjajánlatokat és a hozzájuk tartozó feltételszövegeket feltöltik a rendszerbe a Biztosítóportáljukon keresztül. A feltöltött ajánlatok a biztosításlicit szerverén tárolódnak. A biztosítók azonosíthatatlan módon látják portáljukon a többi biztosító által adott díjat és azt, hogy jelenleg hol állnak a licitben. A megadott licithatáridő végéig saját díját tetszőleges alkalommal módosíthatja egy biztosító az árlejtéses licitnek megfelelően.
Az Ügyfélportálon keresztül - szintén biztosítói név nélkül - grafikusan is végig követhető az árlejtéses licit függvényében a díjak változása és a résztvevők száma.
A licit lezárását követően az Ügyfélportálon megjelennek és megtekinthetők a díjak számadatain kívül a biztosítók ajánlati dokumentumai és feltételszövegei. A kiválasztott ajánlatot megjelölve az azt készítő biztosító tájékoztatást kap, hogy a szerződés létrejöttéhez szükséges lépéseket megtegye portálján és az ehhez szükséges adatokat, nyomtatványokat feltöltse a rendszerbe.
Egy lezárt – kötvényesítésig eljutott – ügy adatai és nyomtatványai archiváltan elérhetőek az Ügyfélportálról a későbbiekben is.
A rendszer üzemeltetője saját portálfelületén követi, ellenőrzi az ügyintézés folyamatait.